Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2008 19:20 - Ех, парно! Ех, кеф!
Автор: zulu Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5404 Коментари: 8 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Парно, та парно! Седмици наред слушах едно и също от дъщеря ми: „Кога ще ни пуснат парното?”, „Много е студено!” и от сорта! Е, пуснаха го, даже вече ще стане една седмица, през която трябваше и ние да се радваме на това благо на цивилизацията, за което преди години Милен Цветков каза, че не е задължително и не е за всеки! Е, аз не съм всеки, та си знам, че е за мен! Имам си хубави радиатори, лиричка, та ха прецениха Топлофикация, че и на тях им е студено, ха е тръгнало топлото из вкъщи да ни радва, да топлим кълки и кокали!

Да де, ама не! От почти една седмица съм се обърнала на парнаджия! През деня тичай на работа, а после скачай в калинката и по най-бързия начин към любимия квартал, блок, етаж, апартамент, защото тръбите ме чакат! Ми чакат ме, я! Оказа се, че целият блок на мен разчита да обезвъздушавам всеки ден, за да може да циркулира и функционира тази зимна екстра! Като се има предвид, че живея не на 5-я, не на 10-я, не и на 15-я, а на 19-я, изчислих, че една камара апартаменти и мръзнещи хора разчитат на мен, включително и дъщеря ми у нас, да хвана канчето и отвертката и да прогоня този ми ти въздух! Чудя се, няма ли мъже в този блок?! Какво стана с тези хора, с тез червени домати, бе?! Всички комшийки от 1-я до 18-я ли се разведоха? Ми, не ми се вярва – паркират разни ми ти мъжища от всякакъв калибър и възрастови групи на всичките три паркинга, значи нощуват някъде в блока!? Мислех да приложа крути мерки – да завия едни ролки(имам), да метна едно сексапилно пеньоарче (нямам), да обуя едни папучки с пухчета (пак нямам) и да ида пък да звънна на комшиите и да поставя въпроса ребром: „Сам ли ще обезвъздушиш или аз да те обезвъздуша?!”

Не е живот това, ви казвам! После що пиша тъжни стихотворенийца?! Ми отвинти ми се ръката, за мозъка - да не говорим! То не е ден, не са два, а края на въздуха не му се вижда…. Дано до Коледа сколасам! Е толкоз от мен – отивам, че имам още два радиатора да оправям, да им се не види….





Тагове:   парно,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Въздух а?
19.11.2008 20:47
То не се знае защо ти се е преискало да взмех тези крупни мерки? може би комшията е ........ а?
радвай се че покрива не тее иначе ще видиш какво става като започнеш и с легените да тичаш за да не изгние ламиначето.
цитирай
2. анонимен - Мъшшшко момиче, ей :)
19.11.2008 21:33
Виж сега, соц. парното в деветнадесет етажна сграда най-вероятно е проектирано на няколко кръга. Ти кой обезвъздушаваш четири-пет пъти!? Твоя ли? Ясно е, че е твоя :), щом само го обезвъздушаваш от апартамента си... НО парното трябва и да се долива. Да се допълни опразненото налягане със студена вода от абонатната станция. И така обяснявам накратко

0. Редно е онзи, който живее на последен етаж, да се грижи за обезвъздушаването на парното и доливането на инсталацията, защото при него проблемът студ се появява пръв. Друга тема е защо не се топлиш на нещо друго, а чакаш да доде парното.
1. Като ти звънят комшийките и ти им звъниш! И им казваш да си отворят редуцилите (ония врътки на радиаторите и лирите) на макс. По този начин ще се поизгони въздухът нагоре и няма да се налага да обезвъздушаваш след всяка комшийка.
2. Отиваш в абонатната (твоята, не на другите комшии) станция и гледаш нещо електрическо. Там има две помпи (активна и „резервна“). Обикновено се спират и пускат с 4 големи бутона. Спираш всички възможни помпи и чакаш малко да се поуспокои това характерно бълбукане в тръбите. След това доливаш малко вода от една врътка, дето най-вероятно е близо до сигналните тръби. Доливаш... по усет. Спираш да доливаш. Началото на доливането обикновено се съпътства с нещо като удар в тръбите, краят - също. Затова спираш бавно, пущаш бавно...
3. Започваш да отвърташ сигналните тръби една по една. Започва да шуми и съска. Пазиш се да не те омърля до ушите. Така, докато потече силна и по твоя представа без много въздух вода. Тогава спираш дадената тръба и се захващаш със следващата. И така, докато обезвъздушиш всички.
4. След това започваш да доливаш. Не се притесняваш от обема на напълване на тръбите. На тавана някъде имаш разширителен съд, който е снабден с преливник. Можеш да доливаш, следейки манометъра (едно кръгло със стрелка като часовник) а може и да изчакаш да потече вода отгоре. Тогава инсталацията е прелята.
5.Гордо пущаш едната от двете помпи от електрическото табло, за да започне да върти водата из тръбите, т.е. пускаш парното. Възможно е да започне пак да тече вода от тавана, но страшно няма – ще спре. Уверяваш се, разбира се, че си спряла крана за доливане на инсталацията!!!

Забележка. Ако си на последен етаж, във върха на парната инсталация, то имаш горе, почти при тавана, две врътки. Едната пуска въздух над главата ти, а другата пръска в стаите ти и банята. Онази, която плюва нагоре е добре да е отворена малко (не пречи и да е отворена много), а тази, която плюва към теб в никакъв случай не я отваряй на макс, защото ще ти омърля стаята докато се усетиш с мръсотиите, които идват под голямо налягане от всичките ти комшийки отдолу и абонатната станция като бонус :)

Ако не се справиш сама, то се обаждаш в Топлофикация и викаш топлотехника на вашата абонатна станция да ти обезвъздуши парното. Обикновено идва в същия ден, ако му се обадиш сутринта или на другия ден, ако му се обадиш късно вечерта. НА НЕГО ТОВА МУ Е РАБОТАТА!
цитирай
3. zulu - анонимен 1
19.11.2008 22:48
нищо не ти разбрах - ни за "крупните мерки", ни какво му се "е.....а на комшията"?!! а "ламиначето" още е добре, покрива не "тее", благодаря за загрижеността..а.ааа...аа!!!
цитирай
4. zulu - анонимен 2
19.11.2008 22:52
какво да кажа?! прекрасно и професионално ръководство за начинаещи и напреднали парнаджии.... моите "умения" се изчерпват с отваряне на консерва с нож, няколко начина за острене на нож, елементарно обезвъздушаване на радиоторче.... а крановете горе, долу, отстрани и където и да са - няма да пипам, а колкото до доливане - мога да доливам само чаши!
цитирай
5. zulu - turbo4 - :))
19.11.2008 22:56
махни, махни.... онемЕх....
особено анонимен 2 - чета и препрочитам като партиец тезиси!!!
ако ги усвоя тези ми ти сложни тръбни кранови стъпки - догодина ще сменявам професията (ако не закрият Топлофикацията, де)!!!
цитирай
6. ivesa - zulu,
20.11.2008 23:01
то не е за приказка.С това нащо парно за резил станахме.Добре че в моя блок има и мъже, та са го продухали и пуснали докато съм била на работа.
цитирай
7. анонимен - а налягането?
23.12.2009 18:57
колко трябва да е налягането по манометъра при 5-етажна стара кооперация? отавих го на 0,35, добре ли е?
цитирай
8. zulu - анонимен - ?!?
23.12.2009 22:42
нали не питаш мен?!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zulu
Категория: Лични дневници
Прочетен: 600578
Постинги: 113
Коментари: 1226
Гласове: 7588
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930